ćwiczenia kardio bieganie

Zrzucamy kilogramy z ćwiczeniami kardio

Każdemu, kto kiedykolwiek zamierzał się odchudzać, przeszło przez myśl, by zacząć regularnie ćwiczyć. Okres letni jest najlepszym motywatorem z względnie dobrą pogodą na polu/dworze ;). Niestety, większość z nas źle podchodzi do tematu aktywności fizycznej, przez co szybko się zniechęcamy. Zwłaszcza, że efekty w odchudzaniu nie są widoczne. Aby w krótkim czasie zrzucić zbędne kilogramy, a przy tym poprawić ogólną kondycję i dobrze wpłynąć na swoje samopoczucie, warto zdecydować się na trening kardio.

Trening kardio, czyli co?

Trening kardio lub też cardio polega na utrzymywaniu umiarkowanej intensywności ćwiczeń przez cały czas ich trwania. Nie chodzi o to, by ćwiczyć bardzo intensywnie i szybko się zmęczyć, lecz o to, by przez stosunkowo długi czas (od minimum 30 minut do ok. 2 godzin) wykonywać ćwiczenia z taką samą intensywnością, jednocześnie kontrolując, by tętno było równomierne.

Trening kardio, czyli jaki?

Do ćwiczeń z zakresu cardio zaliczamy między innymi trening na bieżni i orbitreku, jazdę na rowerze, bieganie i wszystkie inne aktywności fizyczne, polegające na miarowym i długim wykonywaniu tej samej czynności, angażującej pracę całego organizmu.

Dlaczego ćwiczenia kardio wspomagają proces odchudzania?

Za naszą nadwagę odpowiedzialny jest nadmierny poziom tkanki tłuszczowej. Tłuszcz jest spalany w środowisku tlenowym. Jeśli wykonujemy szybko i energicznie bardzo absorbujące ćwiczenia, organizm nie nadąża z pozyskiwaniem tlenu i włączają się do pracy procesy beztlenowe, w czasie których tłuszcz się nie spala. Dlatego próby wykonywania intensywnych, szybkich ćwiczeń nie przynoszą zamierzonych rezultatów. W czasie ćwiczeń aerobowych – a do takich zaliczamy ćwiczenia kardio – organizm ma stałe, zwiększone zapotrzebowanie na tlen, dzięki czemu spalanie tłuszczu jest efektywne.

Dodatkowe zalety treningu kardio

Ćwiczenia typu kardio, poza tym, że mają zbawienny wpływ na nasza sylwetkę, niosą z sobą jeszcze wiele innych zalet. Przede wszystkim, usprawniają krążenie i poprawiają dotlenienie organizmu, a dobrze dotleniony organizm to wydajniejsza praca umysłowa, lepszy nastrój i więcej energii życiowej. Ponadto trening tego typu poprawia naszą kondycję i wytrzymałość oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca.

Zobacz także:  Zdrowe pozycje podczas snu

Was This Post Helpful:

0 votes, 0 avg. rating

Share:
Redakcja

Redakcja

Zostaw komentarz