Ćwiczenia pilates w ciąży – poznaj ich korzyści

Kiedy kobieta zachodzi w ciążę, jej świat przewraca się do góry nogami. Przestaje być odpowiedzialna tylko za siebie, a staje się odpowiedzialna także za dziecko. W czasie ciąży, jeśli przebiega ona prawidłowo, ciężarna może zadbać o swoją kondycje fizyczną. Wszystko oczywiście musi odbywać się pod kontrolą lekarza, aby nie zaszkodzić swojemu dziecku.

Świetnym sposobem na zachowanie wysokiej formy, a na dodatek nadmiernie niewyczerpującym, są ćwiczenia pilates. Jako, że czas ciąży to nie jest okres, w którym kobiecie zależy na dobrej figurze, toteż każde wykonywane przez nią ćwiczenie musi mieć pozytywny wpływ zarówno na nią, jak i na dziecko.

Na czym polega pilates?

W ćwiczeniach pilates nie chodzi o to, by wykonywać je szybko, ale o to, żeby wykonywać je powoli i dokładnie. Dzięki temu organizm relaksuje się, co może okazać się cenne czasie porodu i tuż po nim. Tego rodzaju ćwiczenia mogą mieć także wpływ na cały okres ciąży, dzięki nim ten szczególny czas może być dla kobiety niezwykle przyjemny, zwłaszcza, że w ciągu dziewięciu miesięcy kobiece ciało bardzo się zmienia. Niezwykle istotna sprawą jest wzmocnienie mięśni dna miednicy i nauka relaksowania się właśnie poprzez ćwiczenia, co jest ważne zwłaszcza w czasie porodu.

Kiedy nie należy stosować takich ćwiczeń?

Są jednak sytuacje, kiedy ćwiczenia powinno się bezwzględnie przerwać. Jeżeli zaczynają pojawiać się zaburzenia wzroku, krwista wydzielina z pochwy, kołatanie serca, silne zmęczenie, opuchlizna, ból, zaczerwienie jednej z łydek jest to znak by zaprzestać ćwiczeń. Szczególnym objawem mówiącym o zakończeniu ćwiczeń jest zanik typowych ruchów płodu oraz skurcze macicy pojawiające się częściej niż 6-8 razy na godzinę. Zawsze, kiedy pojawi się jeden z tych objawów należy skontaktować się z lekarzem.

Od czego zacząć?

W pilatesie nie wszystkie formy ćwiczeń nadają się dla kobiet w ciąży. Jeżeli chciałybyście je wypróbować, najpierw skontaktujcie się ze swoim lekarzem, a następnie skorzystajcie z rad profesjonalnego trenera, który na pewno doradzi wam, jakie pozycje będą najlepsze. Co ważne, po zakończeniu ćwiczeń zrelaksujcie się wybierając pozycję, która jest dla was najbardziej odpowiednia.


Was This Post Helpful:

0 votes, 0 avg. rating

Share:
Redakcja

Redakcja

Zostaw komentarz

CommentLuv badge