Ćwiczenia pilates w ciąży – poznaj ich korzyści

Kiedy kobieta zachodzi w ciążę, jej świat przewraca się do góry nogami. Przestaje być odpowiedzialna tylko za siebie, a staje się odpowiedzialna także za dziecko. W czasie ciąży, jeśli przebiega ona prawidłowo, ciężarna może zadbać o swoją kondycje fizyczną. Wszystko oczywiście musi odbywać się pod kontrolą lekarza, aby nie zaszkodzić swojemu dziecku.

Świetnym sposobem na zachowanie wysokiej formy, a na dodatek nadmiernie niewyczerpującym, są ćwiczenia pilates. Jako, że czas ciąży to nie jest okres, w którym kobiecie zależy na dobrej figurze, toteż każde wykonywane przez nią ćwiczenie musi mieć pozytywny wpływ zarówno na nią, jak i na dziecko.

Na czym polega pilates?

W ćwiczeniach pilates nie chodzi o to, by wykonywać je szybko, ale o to, żeby wykonywać je powoli i dokładnie. Dzięki temu organizm relaksuje się, co może okazać się cenne czasie porodu i tuż po nim. Tego rodzaju ćwiczenia mogą mieć także wpływ na cały okres ciąży, dzięki nim ten szczególny czas może być dla kobiety niezwykle przyjemny, zwłaszcza, że w ciągu dziewięciu miesięcy kobiece ciało bardzo się zmienia. Niezwykle istotna sprawą jest wzmocnienie mięśni dna miednicy i nauka relaksowania się właśnie poprzez ćwiczenia, co jest ważne zwłaszcza w czasie porodu.

Kiedy nie należy stosować takich ćwiczeń?

Są jednak sytuacje, kiedy ćwiczenia powinno się bezwzględnie przerwać. Jeżeli zaczynają pojawiać się zaburzenia wzroku, krwista wydzielina z pochwy, kołatanie serca, silne zmęczenie, opuchlizna, ból, zaczerwienie jednej z łydek jest to znak by zaprzestać ćwiczeń. Szczególnym objawem mówiącym o zakończeniu ćwiczeń jest zanik typowych ruchów płodu oraz skurcze macicy pojawiające się częściej niż 6-8 razy na godzinę. Zawsze, kiedy pojawi się jeden z tych objawów należy skontaktować się z lekarzem.

Od czego zacząć?

W pilatesie nie wszystkie formy ćwiczeń nadają się dla kobiet w ciąży. Jeżeli chciałybyście je wypróbować, najpierw skontaktujcie się ze swoim lekarzem, a następnie skorzystajcie z rad profesjonalnego trenera, który na pewno doradzi wam, jakie pozycje będą najlepsze. Co ważne, po zakończeniu ćwiczeń zrelaksujcie się wybierając pozycję, która jest dla was najbardziej odpowiednia.

Zobacz także:  Związek i jego kryzysowe sytuacje

Was This Post Helpful:

0 votes, 0 avg. rating

Share:
Redakcja

Redakcja

Zostaw komentarz